Podczas tygodniowego wyjazdu na Lubelszczyznę odwiedziliśmy między innymi Zamość. Niestety, wypad ten nie miał pozytywnego przebiegu. Pół dnia próbowaliśmy ogarnąć, o co tam w komunikacji miejskiej chodzi! Pierdyliard linii kursujących raz dziennie, brak konkretniej informacji co gdzie jeździ, przystanki nazywane przez różne źródła informacji na aż 3 sposoby, przestarzały schemat, nieporozumienia w kwestii kupowania biletów. Tym samym Zamość przedstawiła się jako mentalna wieś, albo, przyrównując do nazwy miasta, zadupie.
Na szczęście ogólne wrażenie zrekompensował przejazd tym Jelczem. Do niedawna MZK posiadało 2 takie wozy, lecz #302 został niedawno skasowany. Pozostawiony egzemplarz nieczęsto wyjeżdża, jeśli już to w sytuacjach awaryjnych, ale na naszą prośbę został wypuszczony na linię, za co firmie bardzo dziękujemy :D Oprócz tego Jelcza jeździły 2 stare MANy (w tym jeden ze skrzynią Renk) i tedomska stodwudziestka. Niestety z uwagi na w/w problemy nie nagraliśmy żadnego z tych wozów.
Numer taborowy tego Jelcza przypomina mi najlepszy głogowski egzemplarz. Ten jednak nie ma aż tak wyjącego ZFa, no i ma jeden bieg więcej. Jego dźwięki są dość standardowe, ale oczywiście piękne zarazem.
Najlepsze momenty:
0:00 - 1:02
6:17 - 7:13
8:41 - 9:32
11:04 - 11:48
13:29 - 14:26
Rok produkcji: 1997
Silnik: MAN D0826LUH12 (220 KM)
Skrzynia: ZF 5HP500 (5)
Linia: 1 [trasa niepewna: Szczebrzeska [Pętla - ARiMR] - Płoskie I (2698 - 01/02)]
Powiat zamojski - położony w województwie lubelskim, zajmuje powierzchnię 1872 km² i liczy 109 tys. mieszkańców, a jego siedzibą jest miasto Zamość, które samo nie wchodzi w skład powiatu ponieważ jest miastem grodzkim i stanowi powiat samo w sobie. Powiat zamojski został stworzony w 1999 roku. Gminy w powiecie to: Krasnobród, Szczebrzeszyn, Zwierzyniec, Adamów, Grabowiec, Komarów-Osada, Łabunie, Miączyn, Nielisz, Radecznica, Sitno, Skierbieszów, Stary Zamość, Sułów oraz Zamość.